Vítejte na www.historic-rally.com stránkách věnovaných historické rally
Hlavní stránka Mezi přihlášenými na Vltavu figuruje jedna z našich živoucích legend motorsportu známý okruhář a v posledních letech hlavně vrchař Mistr Evropy historiků Josef Michl.

Figurujete mezi přihlášenými na Historic Rally Vltava s vozem Porsche 911 můžete vůz trochu podrobněji popsat?

Je to Porsche 911 S z roku 1969, tedy do kategorie 1, má mechanické vstřikování paliva Bosch, závodil s ním někdo na rally a okruzích v Dánsku, my jsme ho koupili ve velmi zuboženém stavu z Německa od jednoho hobíka.. Motor je tam asi seriový a měl by mít 170 k. Na autě děláme měsíc a myslím, že je na něm ještě tak 3 měsíce práce, aby bylo k mému obrazu. Takže rozumnější by bylo auto nejdřív dodělat a pak závodit, ale jako vždy toho chceme stihnout víc.

Jste vícenásobným Mistrem Evropy historiků v závodech do vrchu s legendární škodou 130rs proč padla volba právě na Porsche, když 130rs je v dobrých rukou velmi rychlý a konkurenceschopný vůz?

Asi rok jsme uvažovali o účasti v ME historických rally, samozřejmě se Škodou 130RS, ale protože s obsahem 1300 ccm se nedá bojovat o absolutní vítězství v kategorii, začali jsme stavět Š 130RS do kat. B5/1600ccm, auto se kterým jsem jako tovární jezdec Škodovky v roce 1978 trénoval a Sváťa
Kvaizar s ním v r. 1979 vyhrál absolutně československý rally šampionát. Bohužel FIA letos v únoru rozhodla, že vozy B5 se nesmí ME účastnit. Takže proto narychlo Porsche 911, to je se stotřicítkou koncepčně nejbližší příbuzný.

Jste znám především jako vynikající okruhový jezdec a vrchař. Co vás přivedlo k tomu přihlásit se na letošní Historic Vltava Rally.

Už upadlo v zapomnění, že jsem s automobilovými soutěžemi v roce 1970 začínal, v roce 1974 jsem byl možná jediný z českých jezdců, který měl 1. výkonostní třídu na rally, vrchy i okruhy. Mojí poslední rally byla tuším právě Šumava 1976. V roce 1975 jsem se jako člen Dukly Nitra stal se spolujezdcem Neradilem Mistrem Slovenska v Rally, podařilo se nám absolutně vyhrát Rally Laugaricio v Trenčíně, zvítězili jsme ve třídě na Rally Tatry - samozřejmě se Škodovkou. Asi se nám zastesklo po těch časech, protože i mým spolujezdcem je nyní bývalý copilot z Dukly Vlado Rohal. Můj osvědčený mitfára Marek Šimík je příliš zaneprázdněn.

Jak odhadujete své šance mezi letošní opravdu tvrdou mezinárodní konkurencí?

Chtěli bychom hlavně dojet a budeme se snažit, aby to bylo co nejlépe.

Jste zapsán mezi přihlášenými pro letošní MEHR znamená to že start na Vltavě nebude ojedinělou záležitostí?

Chtěli bychom jet celý seriál, nestihli jsme Sardinii a San Remo, ještě asi vynecháme Acropolis a Finskou Rally.

Před několika lety jste se zúčastnil legendárního maratónu Londýn – Sydney – Mexiko se Škodou 1000MB jak vzpomínáte po letech na vaši účast na tomto dobrodružství?

Nevzpomínám příliš dobře, protože to tenkrát bylo velmi hektické. Kamarád, který mne přesvědčil o účasti, nejprve sliboval, že koupí Porsche, pak ať postavíme Škodovku a nakonec to nechal na mně samotném. Auto jsme proto dodělali pozdě, bylo nevyzkoušené a pamatuji si, že rovnou z dílny jsme jeli do Londýna. Cestou jsme auto dodělávali a dojeli jsme hlavně díky obrovskému nasazení náhradního spolujezdce Marka Šimíka. Jelo se bez doprovodu, denně až 1200km, ani jsme nestíhali jíst a spát. Nejhorší ale bylo, že pořadatelé neměřili stejným metrem, rychlostní vložky se měly jet bez rozpisu na oči, ale někteří ho měli na celou soutěž. Občas někomu odpustili pozdní příjezdy, nejednali férově. Zkrátka více problémů než radosti.

Kde Vás budou moci diváci letos ještě vidět?

Snad na té zbylé Evropě, ale uvidíme po prvních podnicích a jak rychle se
nám podaří dát auto do kondice.

Děkuji za rozhovor a hodně štěstí.